Виховна година

Тема «Життя без нікотину можливе»

Мета: Познайомити дітей зі шкідливим впливом нікотинового диму для нормального здорового розвитку організму дитини. Сприяти формуванню стійкого негативного ставлення дітей до куріння. Організувати зацікавлене обговорення вихованців проблем куріння. Сприяти розвитку уміння формулювати власну думку, аргументувати її, наводити приклади. Допомогти дітям сформулювати деякі правила здорового способу життя.

Очікувані результати: Після виховної години дітей повинні:

- в загальних фразах пояснювати шкідливість паління;

- розрізняти активне і пасивне куріння;

- визначати причини того, що діти палять;

- визначати тих, хто сприяє шкідливим звичкам;

- робити висновки про те, як уникнути такої шкідливої звички, як куріння.

Організація роботи.

І. Організаційний момент. Налаштування на позитивну зацікавлену роботу. Для цього запропонувати вправу «Намалюймо разом». Діти працюють в парах. Їхнє завдання за 1 хвилину намалювати ведмедика, тримаючись удвох за один олівець. Після цього змінити завдання. Учні повинні намалювати кожен свій малюнок, але тримаючись за один олівець. При цьому кожен з пари не розповідає іншому, що він малює. Оглянувши результати зусиль, зробити висновок, що коли усі знають, яку справу роблять, її легше зробити. Тому під час обговорення проблем виховної години потрібно пам’ятати, що ця розмова – для всіх, ніхто не може бути осторонь.

ІІ. Мотивація до розмови. Біля 400 років тому люди були вражені жахливим видовищем: люди, що випускають вонючий дим з рота і носа. Таке уміння демонстрували конкістадори, повернувшись із Америки. Якось королева Англії Єлизавета застала за курінням письменника і філософа Уолтера Рейлі і сказала: «Навіть ви зі своїм розумом не зможете дізнатися, скільки важить цей дим. Але він зважив його, визначивши різницю між трубкою до і після куріння. З того часу багато води витекло в океан, багато сигаретного диму випущено людьми. За найприблизнішими підрахунками, кожного дня в світі його вага обчислюється в тисячах тон.

ІІІ .Повідомлення теми виховної роботи. Запропонувати дітям самостійно визначити, у чому актуальність даної теми. Тему і названу дітьми проблему записати на плакаті. В центрі плакату написати слово «куріння». Далі вихованці обговорюватимуть, чому діти починають палити, та які це має наслідки. Це також позначається на плакаті.

ІУ. «Мікрофон по колу» - діти називають причини раннього куріння серед підлітків. Педагог записує на плакаті.

Обговорення результатів колективної творчості. Запропонувати дітям розділити ці причини на ті, які залежать від самих підлітків, і ті, що залежать від інших людей, або обставин. Проаналізувати, яких серед них більше.

Далі можливі два варіанти. Якщо виявиться, що більше суб’єктивних, тоді зробити висновок про те, що палити чи ні – це справа, яка цілком залежить від самої людини. Але в такому випадку потрібно тим, хто палить дати кілька порад, як позбавитися цієї шкідливої звички. Ці поради діти розробляють працюючи в малих групах по 4 чоловіки. Після того, як діти виконають цю роботу, записати поради на плакаті.

Якщо ж виявиться, що більшість причин – об’єктивні, зробити висновок про те, що такі діти потребують особливої підтримки, адже на їхньому шляху до здорового способу життя так багато перешкод. Але у будь-якому разі рішення про здоровий спосіб життя має прийняти сама людина, що палить.

У. Запропонувати учням прочитати кілька життєвих історій з рубрики «Як я кинув палити» (Журнал «Ліцей»-№2, 2001). Звернути увагу на те, як згруповані ці історії: «Дорослий, щоб курити, чи дорослий, щоб кинути?», «Хто допоможе відмовитись?» та « Методи».

УІ. Розмова про наслідки паління. Трохи фактів. Дані Східноукраїнського фонду соціальних досліджень провів дослідження. Виявилося, що 37 % старшокласників курять і близько 60 % вживають алкоголь. Пік куріння припадає на вік 13-15 років. Трохи про результати анкетування, проведеного в нашому класі. Незначна частина учнів пробували курити у віці 5-6 років, майже у половини палить хтось із сім'ї.

Відомий драматургу і громадському діячу Бернарду Шоу належать такі слова : «Цигарка – це палиця, на одному кінці якої палає вогник, а на іншому – дурень».

Далі запропонувати учням назвати хвороби, які на їхню думку викликає паління. Усі хвороби також занести на плакат.

Для довідки: Фідель Кастро, кубинський лідер, якого весь світ звик бачити із сигарою 26 серпня 1985 року, в день національної акції по боротьбі з курінням, Фідель, який за його словами курив з 15 років, назавжди розстався з цією звичкою.

УІІ. Банк гарних ідей. «Що можна зробити, щоб здоровий спосіб життя став модним?»

Учні пишуть побажання на маленьких аркушах паперу, які потім прикріплюють на вільне місце на плакаті.

Підсумки. Звернутися до дітей із запитанням: «Хто з вас уже сьогодні може впевнено сказати, що ніколи ні за яких обставин не буде палити цигарки?» «Чи допомогла в цьому рішенні сьогоднішня розмова?» «Чи збираються діти впливати на своїх близьких, які ще досі палять?» «як вони це збираються робити». На всі ці запитання гуртківці відповідають у вигляді анкети. Запропонувати також кільком учням самостійно підвести підсумок розмови, яка була на виховній годині.

Кiлькiсть переглядiв: 345

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Травень 2018 Наступна
ПВСЧПСН
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031