ПОПЕРЕДЖЕННЯ СУЇЦИДАЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ

Самогубство– (суїцид) це крайній вид аутоагресії, навмисне самопозбавлення життя.

Виділяють 4 види самогубства:

·егоїстичне;

·апомічне;

·фаталістичне;

·альтруїстичне.

Егоїстичне самогубство– трапляється, коли індивід слабко пов'язаний із суспільством і живе, повністю від нього відокремлений.

Апомічне самогубство– результат неспроможності людини пристосуватися до швидких змін у суспільстві.

Фаталістичне самогубство– результат посиленого контролю групи над індивідом, якому стає нестерпною надмірна опіка.

Альтруїстичне самогубство– трапляється, коли особа відчуває надобов’язок і ставить інтерес групи (чи іншої особи) вище за власний.

Основні мотиви суїцидальної поведінки серед дітей та молоді:

1.Переживання образи, одинокості, відчуження.

2.Реальна або уявна втрата батьківської любові, незріле кохання, ревнощі.

3.Переживання, пов’язані зі смертю близьких, розлучення батьків.

4.Почуття провини, сорому, образи, незадоволення собою.

5.Страх перед ганьбою, глузуванням, приниженням.

6.Страх перед покаранням.

7.Любовні невдачі. Вагітність.

8.Почуття помсти, шантажу.

9.Бажання привернути до себе увагу, викликати жаль, співчуття.

10.Співчуття або наслідування приятелів, героїв книг, кінофільмів тощо.

11.Наркотична чи алкогольна залежність.

Характерні причини підліткових самогубств:

·домінування почуття безнадії та безпорадності;

·підвищена чутливість до образи власної гідності;

·максималізм в оцінках подій і людей;

·невміння передбачити справжні наслідки своїх вчинків.

Характеристика відхилень у психічному розвитку дитини

Типи відхиленьПрояви відхилень
Порушення поведінкиНеслухняність, запальність, безвідповідальність, нахабство, ревнивість, нав’язливість, сварливість
Порушення особистостіПочуття неповноцінності, уникнення спілкування, тривожність, плач, надчутливість, депресія, боязливість, прагнення до усамітнення, несміливість, суїцидальні загрози
НезрілістьРозсіяність, незграбність, пасивність, марення на яву, млявість, сонливість, нервовий сміх, нездатність взаємодіяти зі складною дійсністю, втечі з дому, таємні крадіжки, некомпетентність
Асоціальні тенденціїПротиправна поведінка: прогулювання школи, прийняття асоціальними групами,участь у крадіжках.

Профілактична робота соціальногопедагога навчального закладу з попередження суїцидальної поведінки дітей та підлітків

1.Виявлення дітей, які мають труднощі у навчанні, проблеми в поведінці й ознаки емоційних розладів:

·бесіди з керівниками гуртків;

·спостереження в групах;

·тестування, анкетування вихованців.

2.Переадресування до спеціалістів:

·дитячого психоневролога;

·психотерапевта;

·в соціальні служби.

3.Робота соціального педагога з сім’єю, рекомендації щодо перебудови сімейних стосунків, стилю виховання.

4.Рекомендації педагогам про вибір індивідуального педагогічного стилю спілкування з дитиною.

5.Соціально-педагогічна просвіта педагогів та батьків:

·соціально-психологічні семінари;

·батьківські лекторії;

·виступи на батьківських зборах;

·індивідуальні консультації, бесіди, тренінгові заняття.

6.Робота з педагогічним колективом:

·соціально-педагогічний консиліум чи спеціальна педрада, присвячена профілактиці суїцидів.

·Індивідуальні бесіди, консультації з педагогами за результатами анкетувань, спостережень, рекомендації з вибору адекватних методів стосовно класу в цілому і окремих дітей.

Кiлькiсть переглядiв: 60

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Лютий 2018 Наступна
ПВСЧПСН
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728