Бесіда: «Дружба — це …»

Мета: формувати в дітей ціннісну орієнтацію, здатність формулювати моральні судження; розвивати комунікативні навички, аналітичні й творчі здібності вихованців.

Обладнання:магнітофон, записи пісень.

Дерево міцне корінням, а людина — друзями.

Народна мудрість

Хід заходу

Педагог оголошує тему заняття (бесіди), план та епіграф. Наголошує, що наприкінці заняття діти повинні пояснити слова епіграфу — розв'язати проблемне завдання.

Завдання № 1

На початку заняття звучить запис пісні «Справжній друг», муз. П. Савельева, сл. М. Пляцковського.

Дружба віддана не зламається

Не розклеїться від дощу й негод.

Друг в біді не лишить, .

Добрим словом втішить,

Отакий він, незрадливий, справжній друг!

Ми посваримось і помиримось,

«Нерозлийвода»,— кажуть всі навкруг.

Вдень чи ніч негожу,

Друг мені поможе,

Отакий він, незрадливий, справжній друг!

Друг завжди мене прийде виручить,

Він не жде подяк і не жде послуг.

Буть комусь в пригоді

В будь-якій погоді

Ось що значить незрадливий, справжній друг!

Запитання до групи:

— Про що йдеться у пісні? (обговорення відповідей дітей, підбивають підсумки).

Гра «Мікрофон».

Завдання дітям — підібрати синоніми до слова «дружба».

(Можливі відповіді: співробітництво, взаєморозуміння, злагода, чуйність, бра­терство, єдність, співчуття, добросусідство, товариськість, взаємовиручка, турбо­та, повага, ввічливість, чуйність, допомога, та ін.)

Висновок. Отже дружба — це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив'язаності.

Завдання № 2

— З чого починається дружба і вміння дружити.

Робота в парах. Діти повинні записати по три ознаки початку дружби.

(Можливі відповіді: ходили разом у дитсадок; поряд живуть; познайомилися у школі, на вулиці, святі, у спортивній, музичній чи школі мистецтв, на занятті гуртка; разом відпочивали в таборі відпочинку та ін.)

Завдання № З

— Чи всі ми вміємо дружити?

Парам необхідно навести приклади того, чи вміють вони дружити і що, на їх думку, головне у дружбі.

(Можливі відповіді: допомагати одне одному; не видавати секрети друга, бути відвертим, щирим з другом, не ображати, ділитись, вміти пробачати, довіряти другові, мати спільні справи та інтереси та ін.).

Завдання № 4

Складання правил Товаришування

1) Бути щирим, відвертим.

2) Не видавати секретів інших.

3) Ділитися з друзями (другом).

4) Не ображати друзів.

5) Не боятися попросити пробачення.

Завдання №5

— Кого ми називаємо другом?

Гра «Мій друг (подружка)».

Діти по черзі розповідають про своїх товаришів у класі, не називаючи їх імен. Слухачі повинні за описом відгадати ім'я друга. Той, хто правильно відгадав, стає ведучим.

Завдання № 6

— За що ми цінуємо своїх друзів?

Учні повинні проаналізувати свої виступи під час гри «Мій друг (подруга)» і назвати головні риси, притаманні справжнім друзям.

Колективна робота: гуртківці по черзі називають риси, які, на їхню думку, притаманні справжньому другові, не повторюючи вже названі.

(Можливі відповіді — вірність, взаємодопомога, взаємоповага, відвертість, щирість, поступливість, щедрість, прихильність та ін.)

Завдання № 7

Розв'язання проблемного питання.

Діти на основі здобутих на занятті знань роблять висновки щодо епіграфу заняття, прислів'я — «Дерево міцне корінням, а людина — друзями».

Кiлькiсть переглядiв: 559

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Лютий 2018 Наступна
ПВСЧПСН
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728