Тема: Мої права та обов'язки

Мета: допомогти підліткам у розв'язанні їх правових проблем, сприяти усвідомленню прав і обов'язків; виробляти уміння приймати правильні рішення у складних ситуаціях.

Хід заняття

Вступне слово психолога

Твоя мета — знайти і визначити своє місце в суспільстві.

Суспільство — це складний механізм, який створився, функціонує і розвивається за певними законами, у рамках певних правил. Ти — частинка суспільства, і яким гармонійним буде ваше співіснування, залежить переважно від тебе як особистості. Життя людини в суспільстві відбувається в межах правових та соціальних норм. Людина від народження наділена правами, а згодом вона набуває здатності мати обов'язки і нести відповідальність за свої дії.

Поруч з тобою живуть люди, які теж мають аналогічні права, тому реалізувати їх, не порушуючи при цьому прав та інтересів інших — це справжнє мистецтво. Досягти такого балансу можна не тільки завдяки високій правовій свідомості, а насамперед коли ти в своїх діях керуєшся совістю, порядністю, людяністю, чесністю, повагою до оточення.

Народна мудрість каже: «Якого ставлення бажаєш до себе — так стався до інших», «Що посієш — те й пожнеш», «Людина — коваль свого щастя».

Найважливіші для людини і суспільства відносини упорядковані нормами права, тобто нормами, визначеними в законах, і кожна людина перебуває під їх впливом.

Вправа «Дрібні порушення в малюнках»

Учасники групи об'єднуються у чотири підгрупи. Кожна підгрупа отримує завдання проілюструвати найтиповіші порушення загальноприйнятих норм шкільного життя учнями гімназії. До уваги можна брати підсумкові звіти чергових по школі (на шкільних лінійках).

Завершивши роботу, кожна група презентує свій «проект типових порушень». Після презентації учасникам підгруп слід внести поправки у свої малюнки, щоб запобігти цим порушенням.

Обговорення внесених поправок, дискусія з приводу їх впливовості, закономірності та ефективності.

Вправа «Мої права та обов'язки»

1.Поділи аркуш паперу навпіл. З одного боку запиши свої обов'язки (у школі, сім'ї, перед самим собою, перед друзями), з другого — свої права.

Вправа «Ми маємо право»

Підліткам пропонується колективно намалювати малюнок на тему: «Ми маємо право».

Аналіз роботи:

1)Кількість та зміст обов'язків і прав. Чого більше? Що легше перерахувати? Які обов'язки є однаковими в тебе і у твоїх друзів? Які відмінні?

2)Що простіше (складніше): доводити своє право чи дотримуватись обов'язків?

Висновок: кожна людина здатна до самообмеження і має можливість вільного вибору. Права суб'єктивно сприймаються «ближче», ніж обов'язки.

Запам'ятай:

Твої права та обов'язки визначають міжнародні й державні законодавчі акти:

Конституція України,

Конвенція ООН про права дитини,

Сімейний кодекс України,

Закон України "Про охорону дитинства",

Декларація прав та обов'язків.

Діти від самого народження мають право бути такими, якими вони є. Існують особисті права, якими всі можуть користуватися як механізмами захисту при розв'язанні різних конфліктів. В окремих випадках для захисту особистих прав ми не можемо звернутися до закону, а можемо розраховувати лише на себе і свої власні можливості.

Рефлексія заняття.

Кiлькiсть переглядiв: 2165

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Травень 2018 Наступна
ПВСЧПСН
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031