ПСИХОЛОГІЧНА ГРА В РОБОТІ КЕРІВНИКА ГУРТКА

Заняття гуртка – це насамперед навчання. Воно вимагає зосередженості, уваги. Діти ж люблять гратися. Використання психологічної гри під час занять допомагає дитині почути себе розкуто, сприяє адаптації в соціумі та згуртовує дитячий колектив.

1. Ігри-вправи, що сприяють виникненню позитивних емоцій на початковому етапі знайомства.

Вправа 1. «М’яч – ім’я».

Мета: познайомити дітей, зняти психологічне напруження.

Правила гри. Учень тримаючи м’яч, повторює імена всіх дітей, які кидали м’яч перед ним, і лише потім своє ім’я.

Вправа 2. «Ми схожі!»

Мета: спонукати учнів уважно подивитися один до одного, допомогти зрозуміти те спільне, що об’єднує дітей.

Правила гри. Учень, тримаючи м’яч, повинен якомога швидше перекинути його наступному учасникові гри, відзначивши при цьому спільну рису.

Вправа 3. «Підведіться ті, у кого…»

Мета: згуртувати дитячий колектив.

Правила гри. Ведучий стоїть, решта учасників гри сидить у колі. Ведучий промовляє слова: «Підведіться ті, у кого…» – і називає будь-яку ознаку (світле волосся, сірі очі, добрий тощо).

2. Ігри-вправи, спрямовані на розвиток комунікативних умінь, забезпечення взаєморозуміння в дитячому колективі.

Вправа 1. «Передай колом»

Мета: сформувати навички невербальної передачі позитивних і негативних емоцій, зняття емоційного напруження.

Правила гри. Гру проводять двічі. Першого разу ведучий пропонує передати колом «страховисько». Діти мовчки показують по черзі один одному страшні «міни». Удруге передають щось приємне.

Вправа 2. «Добре слово»

Мета: сформувати навички позитивного вербального спілкування.

Правила гри. Ведучий кидає м’яч учасникові гри і говорить йому ввічливі слова.

Вправа 3. «Смітник»

Мета: вчити дітей усвідомлювати причини своїх образ.

Правила гри. Ведучий дає установку – викинути все погане і непотрібне у відро для сміття (це може бути будь-яка ємність): «Заплющмо очі й викиньмо всі образи». Учасники по черзі підходять до смітника і промовляють: «Я кидаю у смітник свою образу на… У мене більше немає образ!»

Вправи 4. «Каблучка»

Мета: сприяти розвитку спостережливості, умінню читати невербальні жести.

Правила гри. В одного з учасників гри у долонях захована каблучка або будь-який інший дрібний предмет. Торкаючися долоньки дітей, ведучий намагається визначити, у кого з учнів захована каблучка.

3. Вправи на подолання стомлюваності, зняття напруження (м’язова релаксація за Джекобсоном)

Вправа «Бурулька»

Міцно стиснути кисті рук на вдих, на видих – розслабити.

Вправа «Тягни»

Витягнути руки до протилежної стіни на вдих, опустити – на видих.

Вправа «Метелик»

Звести лопатки на вдих, на видих – розвести.

Вправа «Черепаха»

Плечі підняти вгору якомога вище на вдих, на видих – плечі опустити.

Виконуючи вправи, слід дотримувати правила: усі вправи на напруження виконувати на вдиху, а вправи на розслаблення – на видиху. Виконувати вправи необхідно в зручній позі. Кожну вправу виконувати двічі.

Зазначені вище вправи, незважаючи на простоту і доступність, є дійовими й корисними, і, як переконує досвід, попереджають виникнення конфліктних ситуацій, сприяють згуртуванню дитячого колективу, формуванню стійкого інтересу до занять у гуртку, підвищують працездатність учнів на занятті.

Кiлькiсть переглядiв: 114

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Лютий 2018 Наступна
ПВСЧПСН
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728