Заняття з елементами тренінгу для педагогів:

ПОПЕРЕДЖЕННЯ НАСИЛЬСТВА ТА ЖОРСТОКОЇ ПОВЕДІНКИ

Мета: Ознайомити учасників з проблемами та причинами насильства у дитячому середовищі, шукати шляхи його подолання.

Завдання:

· ознайомити педагогів із формами та видами насильства, його наслідками;

· усвідомити можливість різних стилів реагування, навчитися ефективних способів вираження невдоволення;

· сприяти створенню безпечного середовища в закладі шляхом запровадження нових методів міжособистісного спілкування між дітьми та педагогами;

· виховувати толерантні стосунки у всіх учасників навчально-виховного процесу.

Обладнання:

o «зорепад очікувань»;

o маркери, аркуші паперу (А-1, А-3);

o цукерки 3-х видів (за кількістю учасників);

o бланки до вправи «Як висловити образу і роздратування»;

o пам’ятки-буклети.

ХІД ТРЕНІНГУ

І. Ознайомлення з темою, метою, завданнями тренінгу.

Сьогодні темою нашого тренінгу будуть насильство і жорстокість. А говорити про це потрібно, адже ми дуже часто зустрічаємося з його проявами. Поглянемо на цю проблему з психологічної точки зору, можливо, це допоможе нам стати добрішими і милосерднішими одне до одного, навчимося боротися з насильством.

Проблеми сімейного насильства і насильства в підлітковому середовищі є зараз одними з найактуальніших. Проблема насильства не нова, вона існувала завжди й існує у всіх країнах світу.

ІІ. Прийняття правил роботи в групі

Правила:

- добровільність;

- щирість, відвертість;

- доброзичливість;

- активність;

- конфіденційність;

- взаємоповага;

- один говорить – всі слухають;

- говорити коротко, по черзі;

- правило піднятої руки.

Обговорення правил роботи на тренінгу.

ІІІ. Вправа «Зорепад очікувань»

Тренер демонструє учасникам плакат «Очікування» у вигляді зоряного неба, на якому тільки починають сходити зорі. Всі інші «зорі» - на них учасники записують свої очікування – ще лежать у кошику «зоряної королеви». Якщо очікування справдяться, то й вони зійдуть.

Педагог-тренер пропонує учасникам записати все, що вони хотіли б з’ясувати для себе під час тренінгу, тобто відповісти на запитання:

- Що ви очікуєте від цього заняття?

ІV. Вправа «Знайомство»

Завдання:

- назвати своє ім’я;

- продовжити речення «У людях я найбільше ціную..», «У людях я не сприймаю..» (назвати 3 риси)

Учасники сидять в колі, кожен записує своє ім’я на бейджику.

V. Вправа «Асоціації»

Завдання:

Назвати, які асоціації виникають у Вас , коли ви чуєте слово «насильство».

Наприклад, слово «насильство» може викликати асоціації: негатив, ненависть, агресія, страх, стрес, знущання, побиття, лицемірство, вигнанець, позбавлення тощо.

Тренер записує асоціації.

VІ. Мозковий штурм «Види насильства»

Завдання: назвати види насильства, та їх прояви.

Види насильства:

- фізичне (спроба вбивства, побиття, катування, завдання фізичних пошкоджень, жбурляння різними предметами);

- психологічне та емоційне (постійне стеження, погрози, залякування, шантаж, контроль життя та спілкування, ізоляція, заборона на спілкування);

- сексуальне (зґвалтування і сексуальні домагання – інколи в присутності інших людей, сексуальні образи, насильницьке задоволення статевої пристрасті неприродним способом);

- економічне (фінансовий контроль і фінансові обмеження, заборона працювати і вчитися, свідоме руйнування та пошкодження майна, позбавлення можливості користуватися майном).

VІІ. Руханка «Гарячий м’ячик»

VІІІ. Вправа «Як висловити образу і роздратування»

Робота в групах.

Учасникам роздають цукерки кількох видів (скільки команд — стільки і видів цукерок). Команди формуються за видом цукерок.

Кожна група отримує бланк, на якому записана роль кривдника (у чому вона полягає) і на окремих листках - роль скривдженого (реакція). На одну роль кривдника є три ролі скривдженого (впевненої, невпевненої і агресивної людини). (Додаток нижче).

Учасники кожної групи співвідносять варіанти реакцій із відповідними клітинками бланку відповідей і пояснюють або обігрують ситуацію.

- Які способи вираження образи і злості ефективніші?

- Назвіть способи, які ви використовуєте?

- Чи знаєте ви, як можна боротися зі злістю?

IХ. Вправа «Насильство в дитячому середовищі».

Робота в групах

Завдання:

1 група . Причини жорстокої поведінки в дитячому середовищі.

2 група. Наслідки насильства жорстокої поведінки.

3 група. Як боротися із проявами насильства в дитячому середовищі.

Пояснення своїх відповідей кожною групою , обговорення і доповнення у великій групі.

Х. Вправа «Клубочок».

Зараз ми проведемо невелику розминку, що допоможе нам підбити підсумок сьогоднішнього тренінгу і трохи відпочити. Отже, у мене в руках клубок ниток для в’язання. Зараз ми будемо в'язати візерунок нашої групи. Учасник, в чиїх руках знаходиться клубок, має сказати побажання. Потім обмотати нитку навколо свого пальця і перекинути клубок будь-якому іншому учаснику тренінгу. Клубок має побувати у кожного. І ще: уважно слухайте один одного, хто говорить, це нам наприкінці знадобиться.

От скільки приємних побажань ми почули, а тепер пропоную змотати клубок назад. Робити це будемо так: той, хто знімає нитку з пальця, намотує її на клубок і пригадує, що саме говорив попередній учасник, яке було його побажання. З пальця, намотує її на клубок і пригадує, що саме говорив попередній учасник, яке було його побажання.

ХІ. Рефлексія тренінгу.

- Чи справдилися очікування?

- Що вам дав тренінг?

Притча « Про двох вовків»

Колись один мудрець відкрив своєму внукові життєву істину.

У кожній людині відбувається боротьба , дуже схожа на боротьбу двох вовків. Один вовк символізує зло: заздрість, егоїзм, амбіційність, брехливість, жадібність. Другий вовк символізує добро: миролюбність, любов, доброту, відданість.

Онук , який перейнявся словами дідуся до глибини душі, замислився й запитав:

-А який же вовк усе ж перемагає?

Старий усміхнувся й відповів:

- Завжди перемагає той вовк , якого ти годуєш!

(Додаток)

· Не гратимеш з нами у футбол, всі говорять, що ти – сліпий

· Не буду з тобою дружити. І всіх хлопців підмовлю!

· Ти – ботанік заучений! І вдягатися модно не вмієш.

· Ви завжди вірите тому, що кажуть? Давайте зіграємо – я впевнений, що в мене все вийде.

· Хто таке сказав? Ну хто? Ну, будь ласка, візьміть мене.

· Ой, та ви самі всі сліпі і граєте, як дівчатка! Дурні, от ви хто!

· Боюся тебе на всіх не вистачить

· Ну, що я тобі зробив? Зі мною й так ніхто

· не дружить

· Та мені взагалі ніхто не потрібний, плювати я хотів на вас усіх

· Я тобі зараз у носа дам!

· Головне – вмію одягатися акуратно.

· А у тебе проблема в навчанні?

· Коли що – звертайся, може, допоможу

· Це все батьки винні. Вони нічого мені не купують.

· Ну хочеш, дам списати на контрольній?

Кiлькiсть переглядiв: 1284

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Травень 2018 Наступна
ПВСЧПСН
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031