Ансамбль народних інструментів «Джерельце» створений в 1985 році. Спочатку це був дует сопілкарів, який прийняв участь у звітному концерті Будинку піонерів на сцені районного будинку культури. Всім сподобалась народна музика у виконанні дуету.

Дуже швидко ансамбль з трьох чоловік, включаючи керівника, перетворився на ансамбль з цимбалами, барабанами, баянами, скрипками, сопілками, басом, контрабасом, металофоном. Виконавські можливості зросли, багатшою стала звукова палітра. Тепер ансамбль міг виконувати різноманітний репертуар, включаючи класичну сучасну та джазову музику. Така різноманітність подобається дітям, а найбільше – народна музика, фольклор. Діти навчаються грі на басу, контрабасі, малих цимбалах, великих цимбалах, барабанах, баяні, акордеоні, скрипках, сопілці, гітарі та металофоні. На доступному рівні засвоюється теорія музики та сольфеджіо.

Підбір та обробка репертуару – це творча справа та велика робота. Разом з ансамблем працює вокальна група.

Усе вищезазначене виконує одна людина – керівник ансамблю (Короленко Володимир Васильович). Є надія на молодого педагога – Солопун Марину Василівну, яка працює з вокальною групою. Ансамбль та вокальна група постійно працюють над поповненням репертуару, його оновленням. Основне в роботі ансамблю – це наступність, врахування індивідуальних особливостей, здібностей.

Творчі успіхи:

1987 р. – переможці в районному та обласному конкурсах фольклорної музики. Нагородою за перемогу була путівка на екскурсію до Чехословаччини.

1989 р. – поїздка та виступ в м.Турці Львівської області з метою взаємообміном досвіду роботи.

1990 р. – учасники Всеукраїнського свята рідної мови в м.Кіровограді.

1998 р. – присвоєння звання «Зразковий художній колектив».

1999 р. – переможці в обласному конкурсі «Відкриваємо нові таланти».

1999 р. – лауреати Міжнародного конкурсу-фестивалю «Наша земля - Україна» у МДЦ «Артек».

2000 р. – учасники Всеукраїнського фестивалю-конкурсу виконавців на народних інструментах «Провесінь» в м.Кіровограді.

2000 р. – переможець міжнародного фестивалю-конкурсу «Зелен світ» в м.Харків.

2001 р. – учасники концерту присвяченому 10-річчю Незалежності України в м.Києві.

Крім вище згаданого ансамбль з 1990 р. по 2014 р. був 15 раз переможцем обласних конкурсів, оглядів, фестивалів, 4 рази – учасником заключних концертів в області та постійними учасниками районних концертів, фестивалів, конкурсів.

Багато учасників ансамблю продовжили навчання в мистецьких закладах, закладах культури, педагогічних училищах та коледжів, інститутів та університетів і стали професійними музикантами, вокалістами:

- Павленко Руслан – випускник Кіровоградського музичного училища та Львівської консерваторії. В даний момент працює в Львівському театрі ім.М.Заньковецької.

- Короленко Володимир – випускник Київської студії при капелі бандуристів ті Київського інституту культури. Працює керівником фольклорного колективу «Гудацька тайстра» в м.Ужгород.

- Дащенко Світлана – випускниця Уманського музичного училища. Працює викладачем місцевої школи естетичного виховання.

- Солук Роман – випускник Кіровоградського музичного училища. Працює в естрадних та фольклорних колективах м.Києва.

- Штефан Наталія – випускниця Миколаївського інституту культури.

- Успаленко Олена – випускниця Уманського музичного училища.

- Денисенко Юлія – випускниця Київського музичного училища, працює в м.Києві регентом хору.

- Пляскін Іван - випускник Кіровоградського музичного училища. Працює в естрадних та фольклорних колективах м.Києва.

- Солопун Марина – випускниця Канівського коледжу культури та мистецтв при Уманському педагогічному університеті. Працює керівником гуртка «Естрадний спів» Новоархангельського будинку дитячої та юнацької творчості.

- Хом’яченко Олександр – випускник Уманського музичного училища.

- Глущенко Віталій – випускник Уманського музичного училища та Уманського педагогічного університету. Викладач місцевої школи естетичного виховання.

- Жора Марина – випускниця Кіровоградського музичного училища.

- Великий Ярослав – випускник Кіровоградського музичного училища. Працює в капелі бандуристів м.Києва.

- Даниленко Євген – випускник Уманського музичного училища.

- Ротарян Вікторія - випускниця Уманського музичного училища.

- Сухоярський Сергій - випускник музичного відділу Уманського педагогічного коледжу.

- Ротарян Анастасія – є студенткою Уманського музичного училища.

Багато учасників ансамблю «Джерельце» обрали інші професії, але їх творчість та внесення у діяльність ансамблю дуже вагомі: Полишвайко Віталій, Полишвайко Віта, Вихристюк Наталія, Вихристюк Олександр, Короленко Сергій, Дудко Дмитро, Волчанська Анна, Кравченко Анастасія, Танасієнко Володимир, Гожий Олександр, Качура Антон, Денисенко Ольга, Дика Оксана, Зборовський Костянтин, Овчіннікова Анастасія, Солопун Олександра, Рудь Марина, Шастак Яна, Мельниченко Наталія, Козаченко Ольга, Поворозник Оксана, Мойсюк Віктор, Федик Андрій, Кулик Денис, Мандрик Владислав, Дащенко Леся.

Часто гуртківці були включені до складу дорослого оркестру при районному будинку культури і були учасниками Всеукраїнського фестивалю-конкурсу «Калиновий спів», брали участь у творчому звіті від Кіровоградської області в м.Києві. Мойсюк Віктор та Солопун Марина були учасниками Міжнародних фестивалів в складі вокального гурту «Заграва» при районному будинку культури. Це далеко не повний перелік творчих особистостей «Джерельця»…

Хочеться назвати теперішніх, здібних, талановитих учасників та побажати творчого злету, успіхів, міцного здоров’я на майбутнє: Зінов’євій Анастасії, Мартинюк Наталії, Терновенко Марині, Шевчуку Атрему, Орловській Сніжані, Голубенку Андрію, Нікітенку Сергію, Грицику Олександру, Осьмачко Віталію, Горчаровій Даші, Щербак Юлії.

Короленко Володимир Васильович прийшов працювати у Будинок піонерів у 1973 році на посаду акомпаніатора. Але безмежна любов до музики, постійне самовдосконалення, висока ерудиція, працелюбність, бажання передати свої вміння підростаючому поколінню змусили його взятися за нелегку справу – створення дитячого ансамблю народних інструментів. Ансамбль «Джерельце» створено у 1985 році. Володимир Васильович – музикант від природи і педагог за покликанням. Не рахуючись з часом, вкладає в праву навчання і виховання юних музикантів все своє вміння, педагогічну майстерність, творчі здібності.

За час роботи на даній посаді проявив себе вмілим і обдарованим, творчим керівником дитячого колективу. В ансамблі народних інструментів «Джерельце» навчається 17 вихованців віком від 6 до 17 років. Діти працюють за авторською програмою В.В.Короленка, затвердженою методичною радою методичного кабінету відділу освіти Новоархангельської районної ради Кіровоградської області. Заняття гуртка передбачають колективу та індивідуальну роботу, яка допомагає безпосередньому вивченню фольклорно-пісенного матеріалу, поглибленню знань вихованців. Працюючи над реалізацією педагогічної проблеми «Розвиток обдарованих дітей засобами народної музики». Володимир Васильович постійно впроваджує нові форми і методи роботи з дітьми, спираючись на їх індивідуальні та психологічні особливості. В своїй роботі керівник використовує інтерактивні методики, дискусії, концерти, музичні заходи, збір фольклорного матеріалу, індивідуальну роботу. При створенні такої методики Володимир Васильович володіє прийомами педагогічної техніки, звертає увагу на художні особливості надбань народної творчості. В процесі роботи з колективом формує в дітей естетичні смаки, виховує любов до рідної землі, краю, народної пісні. Педагог вимогливий і водночас доброзичливий, добре знає дитячу психологію, в кожній дитині вміє побачити її потенціальні можливості, серед оркестрантів вивчив і здібних вокалістів, які використовують під супровід оркестру. Кожне заняття, яке проводить В.В.Короленко, має високий виховний потенціал: ведучи мову про музичні образи, розкриваючи зміст музики, звертає увагу дітей на красоту мелодії, гармонію і інші засоби виразності, показує їх значення для вираження певних почуттів, настрою і думок композитора. Значну роботу приділяє роботі з обдарованими дітьми, працюючи над розвитком їх творчих здібностей і обдарувань, пошуку перлин мистецтва, сприяє підготовці випускників до вибору професії. Значну увагу приділяє роботі з дітьми багатодітних сімей. Всі вони зігріті теплом та ласкою педагога, колектив став для них другою домівкою. Готуючись до концертів, які проходять в трудових колективах, на сільських, районних ті обласних сценах, педагог творчо підбирає репертуар. Значну увагу приділяє підбору костюмів, прищеплює естетичні смаки дітям, почуття відповідальності перед колективом. До підготовки концертів відноситься наполегливо, відпрацьовує до досконалості кожний номер. Володимир Васильович турбується про поновлення матеріальної бази гуртка. Громадські доручення виконує якісно і своєчасно. Користується авторитетом серед дорослих і дітей. У 1999 р. оркестру народних інструментів присвоєно звання «Зразковий» і одночасно стали лауреатами Міжнародного конкурсу-фестивалю дитячої та юнацької творчості «Наша земля - Україна» у «Артеці». Керівникові ансамблю Короленку В.В. за творчі успіхи в праці та пропаганду народної музики й естетичне виховання підростаючого покоління у 2001 році присвоєно звання «Відмінник освіти України», Володимир Васильович постійно отримує почесні грамоти та подяку за творчий підхід до виховання підростаючого покоління.

Короленко Володимир Васильович прийшов працювати у Будинок піонерів у 1973 році на посаду акомпаніатора. Але безмежна любов до музики, постійне самовдосконалення, висока ерудиція, працелюбність, бажання передати свої вміння підростаючому поколінню змусили його взятися за нелегку справу – створення дитячого ансамблю народних інструментів. Ансамбль «Джерельце» створено у 1985 році. Володимир Васильович – музикант від природи і педагог за покликанням. Не рахуючись з часом, вкладає в праву навчання і виховання юних музикантів все своє вміння, педагогічну майстерність, творчі здібності.

За час роботи на даній посаді проявив себе вмілим і обдарованим, творчим керівником дитячого колективу. В ансамблі народних інструментів «Джерельце» навчається 17 вихованців віком від 6 до 17 років. Діти працюють за авторською програмою В.В.Короленка, затвердженою методичною радою методичного кабінету відділу освіти Новоархангельської районної ради Кіровоградської області. Заняття гуртка передбачають колективу та індивідуальну роботу, яка допомагає безпосередньому вивченню фольклорно-пісенного матеріалу, поглибленню знань вихованців. Працюючи над реалізацією педагогічної проблеми «Розвиток обдарованих дітей засобами народної музики». Володимир Васильович постійно впроваджує нові форми і методи роботи з дітьми, спираючись на їх індивідуальні та психологічні особливості. В своїй роботі керівник використовує інтерактивні методики, дискусії, концерти, музичні заходи, збір фольклорного матеріалу, індивідуальну роботу. При створенні такої методики педагог

Володимир Васильович володіє прийомами педагогічної техніки, звертає увагу на художні особливості надбань народної творчості. В процесі роботи з колективом формує в дітей естетичні смаки, виховує любов до рідної землі, краю, народної пісні.

Педагог вимогливий і водночас доброзичливий, добре знає дитячу психологію, в кожній дитині вміє побачити її потенціальні можливості, серед оркестрантів вивчив і здібних вокалістів, які використовують під супровід оркестру.

Кожне заняття, яке проводить В.В.Короленко, має високий виховний потенціал: ведучи мову про музичні образи, розкриваючи зміст музики, звертає увагу дітей на красоту мелодії, гармонію і інші засоби виразності, показує їх значення для вираження певних почуттів, настрою і думок композитора.

Значну роботу приділяє роботі з обдарованими дітьми, працюючи над розвитком їх творчих здібностей і обдарувань, пошуку перлин мистецтва, сприяє підготовці випускників до вибору професії. Значну увагу приділяє роботі з дітьми багатодітних сімей. Всі вони зігріті теплом та ласкою педагога, колектив став для них другою домівкою.

Готуючись до концертів, які проходять в трудових колективах, на сільських, районних ті обласних сценах, педагог творчо підбирає репертуар. Значну увагу приділяє підбору костюмів, прищеплює естетичні смаки дітям, почуття відповідальності перед колективом. До підготовки концертів відноситься наполегливо, відпрацьовує до досконалості кожний номер.

Володимир Васильович турбується про поновлення матеріальної бази гуртка.

Громадські доручення виконує якісно і своєчасно. Користується авторитетом серед дорослих і дітей.

У 1999 р. оркестру народних інструментів присвоєно звання «Зразковий» і одночасно стали лауреатами Міжнародного конкурсу-фестивалю дитячої та юнацької творчості «Наша земля - Україна» у «Артеці».

Керівникові ансамблю Короленку В.В. за творчі успіхи в праці та пропаганду народної музики й естетичне виховання підростаючого покоління у 2001 році присвоєно звання «Відмінник освіти України», Володимир Васильович постійно отримує почесні грамоти та подяку за творчий підхід до виховання підростаючого покоління.

"У дитини своє особливе вміння бачити, думати, відчувати..." (З досвіду роботи керівника гуртка Короленка В.В.)

Вміння знаходити обдарованих дітей – талант, вміння їх вирощувати – мистецтво. Обдаровані діти – діти, в яких у ранньому віці виявляються здібності і здатність до виконання певних видів діяльності. За здібностями такі діти випереджають своїх ровесників. Для них характерні:

- висока активність розуму, підвищена схильність до розумової діяльності;

- інтерес до певного виду діяльності;

- елементи оригінальності в дитині;

- потяг до творчості.

У багатьох обдарованих дітей відчутна «творча жилка» - вони рано створюють музику, пишуть вірші, самі вигадують театральні ситуації, пишуть «наукові трактати», планують небувалі подорожі, створюють фантастичні проекти, тощо.

Можна виділити п’ять передумов формування обдарованої дитини:

- наявність відповідних здібностей від народження;

- наявність з раннього віку умов, які стимулюють не тільки розвиток здібності, а й активне особистісне самовираження;

- наявність і вдосконалення належних вольових та емоційних якостей: наполегливості, «одержимості» якоюсь ідеєю, уміння цінувати час, керувати собою;

- раннє систематичне тренування новаторського мислення, вправи на розвиток уміння робити щось нове;

- своєчасне залучення до творчої діяльності.

Як показує практика, найкращого результату можна досягти, поєднавши усі ці фактори. Тому часто на заняттях використовую анкетування, опитування, вправи на виявлення талановитих обдарувань. Проводимо заняття-диспути, де діти можуть активно обговорити ту чи іншу тематику, заняття-фестивалі, де діти демонструють свої новостворені міні-твори, блочні заняття, де кожна група створює та захищає свої композиції.

Але спостерігаються негативні риси: надмірна зосередженість на улюбленій справі і своїх здібностях, байдужість до інших людей і духовних цінностей, слабка комунікабельність.

Тому працюючи з такими дітьми використовувати ігрові, інтерактивні технології та технологію творчих, колективних справ. Діти із задоволенням беруться за складні довготривалі завдання, не приймають нав’язування готових відповідей, самі роблять висновки. У них добре розвинуте почуття гумору, люблять загадки, гру, колективну роботу.

Важливо, щоб педагог, приступаючи до виховання обдарованої дитини, виховував обдаровану особистість, а не самі обдарування. Орієнтація на обдарованість як абсолютну і єдину цінність, збіднює саму особистість, суперечить меті гармонійного виховання. Тому метою формування компетентнісно-зорієнтованої особистості являється не тільки творча, практична дитина, але й соціально розвинута, яка дбає та шанує народні традиції, має розвинуту сценічну культуру, національну свідомість, естетичний смак, відповідальність, організованість та дисциплінованість.

Перед собою ставлю основні вимоги як до викладача:

- Треба бути першокласним спеціалістом та хорошим педагогом при наявності таких ознак можна навчити та допомогти дитині стати професіоналом та виховати щирого патріота своєї країни.

- Треба мати досвід, мудрість, інтуїтивно відчувати дитину. Не можна світ такої дитини робити меншим, навчити дитину правильно обрати свій життєвий шлях. Але з іншої сторони – не можна «списувати» провини дітей, – «бо вони обдаровані». Усі діти, теж маленькі громадяни, які мають не тільки права, а й обов’язки.

Однією із складових частин роботи в музичному гуртку є індивідуальні заняття, адже навчити грі на музичних інструментах можна тільки таким способом: регулярно проводити індивідуальні заняття бажано з початківцями (1-ий та 2-ий рік навчання). Далі такі заняття проводяться в міру необхідності. Тут застосовую диференційований підхід до дитини. Вчу дітей інтенсивному засвоєнню матеріалу, правильній поставі корпусу, голови, ніг, рук, пальців при грі на інструменті. Обов’язково потрібно навчити правильно користуватись диханням, особливо це актуально для вокалістів. Засвоєнні цих навичок є запорукою успішного зростання юного виконавця, і не менш важливо – збереження фізичного здоров’я.

В кінці таких занять для закріплення вивчених знань даю самостійні невеликі завдання, створення імпровізацій, музикування.

З кожним гуртківцем окремо складається вивчення музичних творів на півріччя, яка включає в себе від 5 до 10 творів (в залежності від індивідуальних особливостей дитини), які надалі виконуються оркестром чи групою. Також велике значення має розписування керівником гуртка партій оркестру з урахуванням індивідуальних особливостей кожного вихованця.

Рівень підготовки в ансамблі дає добре підґрунтя для професійного самовизначення і виховання.

Випускники ансамблю: Павленко Руслан - працівник Львівського театру М.Занькова. Дащенко Світлана і Віталій нині викладачі Новоархангельської школи мистецтв. Великий Ярослав – студія капели бандуристів м.Києва. Солук Роман – співпрацює з І.Білик; Короленко Володимир – працював у Студії капели бандуристів м.Києва, нині працівник Ужгородського колективу «Гудацька тайстра». Денисенко Юлія – регент хору м.Києва, Пляскін Іван – автор різних аранжеровок та співпрацює з музикантами гуртами світу, Ротарян Вікторія, Даниленко Євген, Борило Тетяна, Сухоярський Євген стали студентами Уманського музичного училища.

Звичайно, не всі випускники ансамблю стають професійними музикантами, але заняття музикою залишають добрий світлий слід у їхніх душах.

Майстерність музикантів зростає, про що свідчить його численні успіхи:

1987 р. – переможці в районному та обласному конкурсах фольклорної музики. Нагородою за перемогу була путівка на екскурсію до Чехословаччини.

1989 р. – поїздка та виступ в м.Турці Львівської області з метою взаємообміном досвіду роботи.

1990 р. – учасники Всеукраїнського свята рідної мови в м.Кіровограді.

1998 р. – присвоєння звання «Зразковий художній колектив».

1999 р. – переможці в обласному конкурсі «Відкриваємо нові таланти».

1999 р. – лауреати Міжнародного конкурсу-фестивалю «Наша земля - Україна» у МДЦ «Артек».

2000 р. – учасники Всеукраїнського фестивалю-конкурсу виконавців на народних інструментах «Провесінь» в м.Кіровограді.

2000 р. – переможець міжнародного фестивалю-конкурсу «Зелен світ» в м.Харків.

2001 р. – учасники концерту присвяченому 10-річчю Незалежності України в м.Києві.

Крім вище згаданого ансамбль з 1990 р. по 2014 р. був 15 раз переможцем обласних конкурсів, оглядів, фестивалів, 4 рази – учасником заключних концертів в області та постійними учасниками районних концертів, фестивалів, конкурсів.

Зразковий ансамбль народних інструментів «Джерельце» - постійний учасник концертних програм, які проводяться у селищі Новоархангельськ, щороку ансамбль проводить звітний концерт у РБК для батьків, жителів району, всіх бажаючих почути народну музику виконану на народних інструментах.

Колектив має великий творчий потенціал, знаходиться в активній формі, з впевненістю дивиться у майбутнє.

План-конспект

заняття ансамблю народних інструментів «Джерельце».

Тема заняття: «Значення музики в житті людини»

Мета заняття: Навчити дітей розуміти значення музики у житті людини, розвивати музичні здібності, вміння гри на музичних інструментах, активізувати творчу діяльність вихованців, сприяти формуванню естетичного смаку та переконаність у нетлінності духовних скарбів, поглиблювати любов і повагу до народних традицій, виховувати в дітях любов до прекрасного, до музичного мистецтва.

Обладнання:музичні інструменти, література по темі заняття, ноти.

Матеріали:наочний та роздатковий матеріал, сценарій.

Хід заняття

І Організаційна частина

1.Перевірка готовності до заняття.

2. Настройка інструментів.

3. Прогін сценарію.

4. Розігрування.

2. Повідомлення теми і мети.

Музика – це одна з багатьох речей, якими захоплюється сучасна молодь. Вона завжди відігравала важливу роль в історії світу. Сьогодні є безліч течій у музичному мистецтві. Але, звичайно, кожна людина має свій смак, за яким обирає стиль музики. Без жодного сумніву можна сказати, що сама музика – один із засобів впливу на життя людини.

Музика творить дива. Вона не лише покращує настрій або дає змогу гарно подумати, а й виховує, лікує!

Мелодія дощу, спів птахів, звичайні звуки інструментів примушують задуматися над тим, чого ми ніколи не бачили, не помічали чи не цінували!

3. Основна частина

Ведуча.

Доброго дня усім, хто завітав сьогодні до цієї затишної кімнати. Давайте разом заглянемо у неповторний світ музичного мистецтва.

Ведучий.

Чи всі ви любите музику? Щоб відповісти на це запитання, уявіть, що музика зникла з нашого життя, не звучить вона у концертних залах, оперних театрах, по радіо, у записах. Як би ми жили у такій гнітючій тиші? Як зблідло б наше життя.

Ведуча.

Вихованці виконують пісню на народних інструментах: «Попурі на українські мелодії» - музика народна; обробка В.Короленка.

Ведучий.

О, музико, благословенна будь!

З тобою я ніколи не прощався,

У дні журби та у часи спокут

Тобою кожен ранок починався.

Об тебе розбивалися віки,

Як списів рій об шоломи черлені,

Брини й сьогодні – чисто і знаменно

Із витоків прадавньої ріки.

Виконання твору: «Віночок українських народних мелодій» - українська народна пісня;обробка В.Короленка.

Музика – це мистецтво особливої емоційної сили, вона може не тільки впливати на наш настрій, а й проникати у внутрішній світ кожного з нас. Коли лине мелодія, то відчуваєш, що твоя душа тріпоче, ніби птах крилами. виривається з глибин і хоче злитися в одне ціле з яскравим, швидкоплинним, мінливим світом чарівних звуків. Яку велику силу має цей набір, здавалося б на перший погляд – простих звуків. Але яка таємниця захована в них, яке розмаїття стоїть за цим, яке неповторне, яке величне явище, створене людиною, зашифроване знаками, зігріте душею і оспіване, озвучене серцем.

Ведучий.

У кожного своя улюблена музика,яка надихає, радує, втішає.

Виконання пісні вокалістами: «Гімн будинку творчості».

Ведуча.

На п’яти лінійках нотних

Жили ноти безтурботно

І раділи щиро всім,

Хто до них приходив в дім.

І тому не заростав

Шлях у гостинний нотний дім.

Виконання твору гуртківцями: «Ой на горі калина» » - музика народна; обробка В.Короленка.

Ведучий.

Для високих звуків щиро

Відчинив свій дім новий

Ключ високий скрипковий.

Зустрічайте команду «Скрипкового ключа».

Ведуча.

Ноти, що звучали низько,

Відшукали хату близько.

Ключ басовий відчинив їм

Та гостинно запросив.

Зустрічайте команду «Басового ключа».

Ведуча.

А судити наш конкурс буде журі у складі____________________________.

Ведучий.

Кожна епоха породжувала свою музику. Але є музика, що стала надбанням світової культури. Бо вона змушує замислитись над життям, тривожить серце і душу своєю величчю та неповторністю, тож пориньмо у світ класичної музики, нехай у ваших серцях звучать акорди величі Баха, гармонії Моцарта, героїзму Бетховена, щирості Шопена, ніжності Штрауса, самобутності Лисенка та інших композиторів, якими захоплюється увесь світ.

Ведуча.

Ні слова…лише пролітають

по клавішах тіні двох рук,

і струни роялю зітхають,

за звуком народжують звук.

Виконання твору : «Лібертано»- А.П’яццола; обробка В.Короленка.

Ведучий.

Отже, перший конкурс – знайомство з творцями класичної музики «Великі композитори». Запрошуємо представників команди «Скрипковий ключ».

А тепер розкажуть про одного з великих композиторів і виконають його твір представники команди «Басовий ключ».

Конкурс «Великі композитори»

Ведуча.

Музична грамотність – це одна з ланок грамотності людини. А чи знають ноти наші гуртківці, ми перевіримо у наступному конкурсі. Командам треба знайти слова закодовані нотами, та розгадати ребуси. Отож запрошуються команди до участі у конкурсі.

Конкурс «Ребуси»

Запитання:

1. Назвіть автора слів романсу «Очи чёрные».

(український письменник Євген Гребінка)

2. Хто з російських письменників сказав: «Повірите, чи ні, а українську пісню я люблю понад усе»?

(російський письменник Лев Толстой)

3. Музику якого композитора визнано найкращим «Звуковим лікарем», що налаштовує організм на здорову хвилю, знімає втому, заспокоює?

(музика Вольфанга Амадея Моцарта)

Виконання твору вокалістами: «Веснянка» - українська народна пісня; обробка В.Короленка.

Ведуча.

То трелі – легкі, дивовижні,

то вранішній шерех полів,

то голос сопілочки ніжний,

то лісу весняного спів.

То вітер у гілках соснових завив.

Потемніло навкруг.

Вибухи грому. І знову –

квітучий ромашковий луг.

Виконання твору на сопілці: «Ой, гиля, гуси… » - українська народна пісня; обробка В. Короленка.

Ведучий.

А хтось усе це бачив,

А хтось все це чув відмінно:

Як дощик барабанив

І гралися краплини:

Запам’ятав це диво,

взяв олівець у руки,

на музику грайливу

перетворив ті звуки.

Виконання твору музикантами:«Весільна полька».

Ведуча.

Природа один із наймогутніших джерел натхнення для митця. Композитори завжди намагаються відтворити у своїх творах неповторність оточуючого світу. І тоді оживають у звуках картини снігової заметілі й яскраві барви весняного сонця, прозорої акварелі нічної річки і чітка графіка осінніх дерев.

Виконання твору вокалістами: «Іди, іди дощику».

Ведучий.

І зараз я хочу для наших конкурсантів запропонувати гру «Звуки природи», треба озвучити почуту фразу і передати її рухами. Для участі запрошуємо представників команди «Скрипковий ключ».

Конкурс «Звуки природи»

Завдання для команди «Скрипковий ключ».

1. Пригріло весняне сонечко…

2. З пагорба побіг веселий струмочок…

3. Вибрались з під кори жучки і комашки…

4. Під листям щось зашаруділо…

5. І виліз їжачок…

6. Ліс наповнився пташиними голосами…

7. От і прийшла весна…

Ведучий.

Для участі запрошуємо представників команди «Басовий ключ».

Завдання для команди «Басовий ключ».

1. А я у гай ходила…

2. І квітку там зірвала…

3. І крапельки роси додолу впали…

4. Аж ось зозуля закувала…

5. Дівчата голосно мене гукали…

6. Пташки весело щебетали…

7. От і літечко настало…

Ведуча.

З давніх часів спостережливі люди

В звуки вслухались уважно усюди

І примічали красиві й незвичні…

Так інструменти з’явились музичні.

Ведучий.

Вони такі різні та іноді схожі:

Звучати і грізно, і лагідно можуть,

і високо, й низько, й далеко,

Як вибухи грому, як клекіт лелеки…

Ведуча.

Вони намалюють без пензля картину,

Вони зачарують звучанням людину.

В руках музикантів

на знак диригента

Прокинуться і оживуть інструменти.

Виконання твору: «Ой, джигуне, джигуне».

Ведучий.

А зараз оголошуємо вікторину «Чи знаєте ви музичні інструменти?» і наші команди запрошуються на сцену. Кожна правильна відповідь додасть бал вашій команді.

Конкурс-Вікторина «Чи знаєте ви музичні інструменти?»

1. Є деревце – не полінце, шість дірочок має, весело співає. (сопілка)

2. У лісі росла, а в село плакати прийшла. (скрипка)

3. Музичний інструмент, що є емблемою музики? (ліра)

4. Як називається багатострунний український народний щипковий інструмент? (бандура)

5. Який народний музичний інструмент носить ім’я давньоруського співця – оповідача? (баян)

6. Назва якого струнного ударно – клавішного музичного інструмента складається з двох протилежних за значенням слів? (фортепіано)

7. Як називається найбільший за розміром і найнижчий за звучанням музичний інструмент із сімейства скрипок?(контрабас)

8. Який струнний ударний інструмент входить до складу народних оркестрів України, Угорщини, Польщі, Білорусії, Молдови, Румунії? (цимбали)

9. Який музичний інструмент має назву геометричної фігури? (трикутник)

10. Який музичний інструмент відомий із найдавніших часів? (арфа, флейта)

Ведуча.

Звуки, створювані голосом чи інструментом, вибудовуються в гармонійний і приємний для слуху ряд – виникає мелодія.

Виконання фрагменту твору: «Запорізький марш» - Є.Адамцевич; обробка В.Короленка.

Ведучий.

Кожний повинен знати, що

· потрібно вчитися культури сприймання музики так само, як дітей вчать поводитися, наприклад, за столом;

· з дитинства маленькій особистості треба прищеплювати любов до музики, причому як до класичної, так і до якісних сучасних творів. А особливо – любов до народної пісні, до музики свого народу;

· при виборі музики кожному потрібно знати її вплив на власний організм.

Виконання твору: «Чом, чом, земле моя…» - музика народна; обробка В.Короленка.

4. Підсумок заняття

Музика – це найвиразніша мова.

Мова, що може без жодного слова

Людям про радість і сум розказати,

Вміє картину без фарб малювати,

В світі усьому знайде слухача

Без словника і перекладача,

А уявіть, як розквітне чудово

Музика з барвами фарби і слова!

Могутнім засобом естетичного виховання видатний педагог XX століття В. Сухомлинський називав музику. Він писав, що вміти слухати й розуміти музику - це одна з елементарних ознак естетичної культури, без якої не можливо уявити повноцінного виховання особистості. «Пізнання світу почуттів неможливе без розуміння й переживання музики, без великої і духовної потреби слухати музику і діставати насолоду від неї. Музика - могутнє джерело думки. Без музичного виховання не можливий повноцінний розвиток дитини» - ці думки видатного педагога і в наш час слугують орієнтиром сучасним учителям у вихованні школярів.Музичне виховання є засобом формування інтелекту, емоційності та моральності, яке сприяє цілеспрямованому і систематичному розвитку музичних здібностей дітей, формуванню емоційної чутливості, здатності розуміти і глибоко переживати зміст мистецтва.Завдяки музиці з людині пробуджується уявлення про піднесене, величне, прекрасне не тільки в навколишньому світі, а й у самому собі. Музика - могутній засіб самовиховання, виховання доброзичливості, співчуття, прищеплює почуття особистої гідності й інші гуманістичні почуття та якості. Музика - це «мова почуттів», вона будить їх, викликає хвилювання, допомагає яскравіше відчути виразність твору, відкриваючи безмежний світ музичних образів.

( Проголошення підсумків конкурсу та нагородження переможців.)

ПЛАН - КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ

Тема. «Оркестр українських народних інструментів. Вступ у предмет. »

Мета: Зацікавити дітей грою на народних інструментах і розвинути бажання вчитися грі на народних інструментах.

Завдання:

  1. Узагальнити і розширити знання дітей в області національної культури та музичної творчості
  2. Познайомити з українськими народними інструментами, прийомами гри на них.
  3. Сприяти формуванню в гуртківців інтересу і мотивації до подальшої діяльності.
  4. Створити емоційно-позитивний настрій і вміння працювати в колективі.

Обладнання:

  • Комплект музичних інструментів.
  • Баян.
  • Стільці.
  • Маленькі дзвіночки.
  • Демонстраційний матеріал: таблиці, ілюстрації.

План-конспект:

Етап заняття Зміст
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ - 5 хв.
Привітання вихованців.Знайомство. Повідомлення мети навчального заняття. Здрастуйте,шановні діти! Здрастуйте, шановні колеги! Ми - музиканти і хочемо сьогодні запросити вас в чудову країну музики. Щоб з вами ближче познайомитися, я хочу запропонувати вам гру «Питання-відповідь»: я буду задавати питання, а ви будуть відповідати «так» чи «ні».Але секрет цієї гри в тому, що всі питання музичні:
  • Чи любите ви музику?
  • Дитячі пісні?
  • Естрадні?
  • А українські народні пісні?
  • Весела музика вам подобається?
  • А сумна?
  • Ви любите співати?
  • А грати на музичних інструментах?
  • А хочете навчиться грати в оркестрі?
- ще з давніх-давен наші предки розуміли, як впливає музика на людину. Тому з любов’ю та захопленням розповідали про народних умільців, які майстерно володіли мовою звуків. Це є свідченням того, що народ завжди цінував і з великою повагою та любов’ю ставився до музикантів-аматорів, які силою свого мистецтва допомагали творити добро, несли людям радість. Так народжувались музичні образи в казках, легендах та оповіданнях. Яскравим прикладом цього є українська народна казка «Чарівна скрипка». Слухання української народної казки «Чарівна скрипка» (літературне читання);
2. ОСНОВНА ЧАСТИНА - 35 хв.
Введення в програму.Знайомство з споконвічно українськими народними інструментами. Музичні інструменти з’явилися у процесі трудової діяльності людини. Найдавнішими вважають ударні інструменти, звуки яких задавали певний ритм і допомагали організувати групову роботу. Перші духові музичні інструменти слугували для передачі звукових сигналів на досить велику відстань. Наші предки виготовляли їхіз рогів та трубчастих кісток тварин, раковин молюсків, стебел очерету та інших рослин. Струнні інструменти з’явилися значно пізніше — їхпрообразом був лук із туго натягненою тятивою. Струнні інструменти люди не використовували у практичній діяльності як ударні та духові, а створювали їх для власного задоволення. У процесі економічного і культурного розвитку суспільства музичні інструменти вдосконалювали та створювали нові. У часи Київської Русі на теренах України були поширені гуслі, дерев’яні труби, роги, бубни й різні свирілі, пищалі та сопілки. На Запорізькій Січі популярними інструментами стали литаври, барабани, козацькі сурми і труби. У сучасній Україні народні інструменти входять до складу найрізноманітніших ансамблів та оркестрів.
Формування в учнів інтересу і мотивації до творчої діяльності Підготовка до практичної роботи - 10 хв .: · Знайомство з пристроєм інструментів. · Назва струн на музичному інструменті оркестру. · Вступний інструктаж «Посадка і постановка рук». · Музичний рахунок на «4». · Диригентський жест. -Як Ви думаєте, навіщо в оркестрі стільки інструментів?(Щоб було голосно) - У кожного інструменту свій неповторний тембр, це як фарби в образотворчому мистецтві. Чим більше фарб, тим живописніше полотно. Чим більше інструментів, тим яскравіше увиразнюється звучання оркестру. Кожен інструмент їх різновиди мають свій лад. Погляньте як багато різних інструментів, цікаво, як їм вдається грати так злагоджено? -Як Ви думаєте, хто в оркестрі найголовніший? (Музикант, який стоїть перед оркестром, окремо) Правильно, найголовніший музикант в оркестрі і називається особливо - диригент! Сьогодні ви під керівництвом диригента зробите перші кроки в освоєнні складної музичної абетки, познайомитеся з першими прийомам гри на одному з інструментів. Тим, хто вирішив розвивати свій музичний талант, займаючись грою на українських народних інструментах, треба запам'ятати правила про те, як правильно сидіти, як правильно тримати руки. Адже від цього залежить техніка гри. Вправа. Правильна посадка і постановка рук Щоб оркестр грав злагоджено і погоджено необхідно навчитися правильно вважати (не прискорений). Вправа. Правильний рахунок
Практична частина - 25 хв .: · Техніка вилучення. · Звуковидобування на 1, 2, 3 струні по заданому рахунку. · Знайомство з українською народною піснею «Ой, лопнув обруч». · Розучування оркестрової партії. · Концертне виконання пісні «Ой, лопнув обруч». Ну, а тепер створюємо наш музичний оркестр. Кожному виконавцю потрібно звикнути до свого інструменту, до його звучання. І я пропоную вам, взяти інструменти та спробувати витягти з них різні звуки. Практичне заняття (Педагоги підходять до кожного і показують прийоми гри з рахунком 1 та, 2и, третій, 4і, звертають увагу на посадку і постановку рук). Ви навчилися отримувати звук, а зараз ми будемо розучувати українську народну пісню «Ой, лопнув обруч».Практичне заняття (розучування оркестрової партії) Музиканти, візьміть кожен свій інструмент, займіть місця в оркестрі. Вся увага на мене! Звучить українська народна пісня «»
3. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ - 5 хв.
Рефлексія Зразкові питання: · Закінчилося наше заняття. Як ваш настрій? · З якими народними інструментами ви сьогодні познайомилися? · Що на занятті було найцікавішим? · А важким? · Як ви оцінюєте свою роботу на занятті? · Хочете ще грати в оркестрі? Бачите, які ви, молодці: сьогодні ви вперше взяли в руки інструменти і вже виступили як справжні артисти.Всьому цьому ви навчилися у нас, в оркестрі. У нашому оркестрі можна навчитися не тільки грати на українських народних інструментах, але ще й співати!
Заключний етап: · Прощання з дітьми · Дарування дзвіночків Нам було приємно з вами працювати. Ми дуже задоволені спільною творчістю на занятті. В пам'ять про нашу чудовій зустрічі нам хотілося б вам подарувати дзвінкі дзвіночки. І кому сподобалося заняття, ми просимо в них подзвонити.

ФОЛЬКЛОРНЕ СВЯТО «ЗУСТРІЧ ВЕСНИ»

Місце проведення – кімната для масових заходів закладу.

Оформлення: встановлено опудало зими. Посередині – місце для вогнища із сухим хмизом.

Входить дівчинка:

1. Добрий вечір, любі друзі, вас дозвольте привітати. Запросіть до нас на свято заспівати, танцювати.

Всіх, хто любить сміх веселий, завітай на наше свято.

Тільки з настроєм веселим будем весну зустрічати.

Звучить веснянка «Ой весна красна».

(Під музику діти входять до залу і вносять у руках обрядове печиво у формі пташок, прикрашену зірку, гілочки зелені)

2. Ой, ти пташечко, ти залітная.

Ти лети на синє море,

Та візьми ключі весняні.

Всі: замкни зиму, одімкни весну.

Пісня: «Благослови, мати».

Мати. Да на нашу вулицю, на нашу.

Да несіть пшоно на кашу.

Будемо кашу варити,

Будемо хлопців манити.

Наша каша солона,

Щоб нам не було соромно.

Наша каша із проса,

Наша вулиця хороша.

3. Та що ви, матінко, дівчата вже кашу зварили, тільки десь забарилися. Мабуть, їх парубки затримали. А пока прийдуть давайте у щось пограємося.

Давайте подоляночку водити.

Хоровод «Подоляночка»

(подоляночка хоче зловити когось із гравців. Вони тікають).

Мати. Та куди ж ви? Пора весну зустрічати. Вона десь недалечко.

Ой, виходьте дівчата, та у цей вечір на вулицю

Весну красну зустрічати

Весну красную вітати.

Виходять дівчата.

Дівчата: будемо весну стрічати.

Та віночки сплітати,

А віночки сплетемо,

Хороводом підемо.

Хоровод. Пісня: «Пішли діти в поле».

Мати: Де це ви дівчата забарилися?

Дівчата: Та ми ж, матінко,

Закопали горщик каші,

Ще й кілком прибили,

Щоб на нашу вулицю,

Парубки ходили.

Виконання пісні ансамблем «Ой на горі калина».

Мати. Дівчата, а де ж це парубки?

Пора вже зиму «палити» та весну кликати

(чути гомін, ідуть хлопці, дівчата чепуряться).

Пісня у виконання ансамблю «Ішов козак потайком».

Мати. Пора зиму проганяти, а весну стрічати.

Нумо, хлопці, віднесіть зиму до яру,

Спаліть її, а потім киньте в річку,

Щоб течія змила її сліди. (Хлопці беруть зиму і виходять)

Дівчата: Ой, виглянь, виглянь, весно,

Винеси літо з собою.

Винеси літо, літечко,

Хрещатенький барвіночок.

(Заходить весна, входять діти з печивом у руках і гілочками).

Дівчата. Весняночко-паняночко, де ж ти зимувала?

Весна. У садочку на пеньочку,

Пряла на сорочку

А ворони оснують,

А сороки витчуть,

А білії лебеді

Ще побілять на воді,

А лугові пташки,

Пошиють рубашки.

Виконання ансамблем веснянки «Журавель».

Дівчата. Коробочку з веретенцями,

А скриночку з червінцями.

Старим дідам по ниточку

Старим бабам по сер паночку

Малим дітям по яблучку

А хлопчикам по батіжку.

(роздають речі).

Хлопці. Дівчаточка-вороб’яточка, радьмося

Та виходім на травицю – граймося

Та виходім на травицю в добрий час

Не має таких співаночок як у нас.

(Діти водять хоровод «А ми просо сіяли»).

Хлопець. Веснянко-панянко, чи принесла ти дощі, щоб землю поливати, вмивати, щоб родило жито, пшениця і всяка пашниця?

Весна. А ви самі попросіть дощик, щоб він вас не обминав, вчасно поливав.

Парубок. Співали, дівочки, співали, у решето пісні складали.

Дай поставили на вербі, де взялися горобці.

Звалили решето додолу,

Час вам, дівочки, додому.

Дівчина. Ні, ні. Ми ж іще рясту не топтали

(Беруться за руки топчуть траву, промовляють)

Дівчата. Топчу, топчу ряст, ряст

Бог здоров’я дасть, дасть.

І ще буду топтати, топтати,

Щоб і той рік дожидати. (Із цими словами виходять із сцени)

Кiлькiсть переглядiв: 472

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Травень 2018 Наступна
ПВСЧПСН
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031